100126 - Unga mammor/gravida

Detta inlägget kommer inte handla om mitt mående och bla bla! Utan detta är ett inlägg om att vara ung mamma och vara gravid!!!

Jag har läst två bloggar nu ett tag och dom "kritiserar" unga mammor och unga gravida! Ja självklart ska man få skriva vad man tycker och tänker, men när man gör de så behöver man inte skriva just så att de riktar sig till en person! De tycker inte jag iaf!

Dom har bland annat skrivit att de är typ "fel" att leva på soc, att vi inte vet vad vi ger oss in på, att man ska ha stadigt förhållande, ha jobbat innan, vi kan inte ut och resa och en massa annat! 

Jag personligen är ung mamma till en son på 3 år och är gravid igen.

När jag blev gravid med min son, så hade jag fast förhållande, var förlovad, bodde i egen lägenhet, min sons pappa hade jobb, men jag hade verken utbildning eller något jobb och är de fel då att vara gravid? Nä de tycker inte jag! Och nä jag ska inte säga att de är en dans på roser att få barn men de är något av de underbaraste som finns (tycker jag)! Men när man har bestämt sig för att behålla barnet så tar man reda på mkt saker om allt, jag gjorde de iaf! Man har sina föräldrar eller sin pojkväns föräldrar eller andra nära och kära som man kan fråga om en massa råd och saker! När man bestämmer sig för en sådan sak då är man redo! Min son födes och jag och min dåvarande pojkvän kunde göra hur mkt som helst fast vi hade fått honom, vi va ute och festa, vi va ute och hitta på en massa saker och en massa sånt som dom skriver att man inte kan göra för att man får barn! Men jo då vi gjorde allt och inget!

Jag är nu gravid igen, men denna gången har jag inte fast förhållande då pappan till detta barnet valde att ta avstånd, vilket jag inte kan hindra honom från! Och nu tänker ni säkert ja men varför tog du inte bort de, ja de ska jag ta och berätta! Jag gjorde fyra test hemma, vilket visa negativt och då litar man på dom testen, för de funka när jag kolla med min son. Men de visar sig att dom inte har funkat och när jag kommer till barnmorskan på akut tid så är jag gravid och har gått över tiden! Där har ni svaret, men iaf!
Jag lever nu på soc för jag har inget annat val, fick flytta hem igen och jag har pendlat fram och tillbaka mellan mamma och mormor, jag har ingen utbildning och ja jag har jobbat med de va sommarjobb. Jag har nu fått en egen lägenhet och skönt är de! Och jag ångar inget i mitt liv, för jag har hela livet på mig sen att göra en massa saker och jag tycker de är bättre att ha en ung mamma som orkar en massa saker än att han en massa som inte kommer orka göra en massa saker sen!
 Och ni säger att vi vet inget vi som e gravida om vad som kommer hända och bla, men har ni tänkt på de att man kan ha barn sen innan och vet vad man ger sig in på? Och som jag när jag blev gravid första gången, då hade jag fått tagit hand om min systerson som 12 åring och han va 2, så jag hade mer eller mindre redan varit "mamma" och de finns dom som har små syskon som har fått hjälpa till hemma, menar ni då att man inte är redo för då? Hmm då kan man ju undra hur ni tänker! Och de kan va dom som e unga mammor som e mer redo än vad dom är som är äldre!

Men de jag egentligen ville komma till är att, är den här tjejen och killen dom skrivit om! 
Dom har fast förhållande, bor i egen lägenhet, och om dom inte har så mkt pengar, hon har fått jobb nu och där kommer va till henne när hon har varit mamma ledig med, jag menar är inte de att ta ansvar och vara redo? Joo de är de! Jag vet att dom kommer bli skit bra föräldrar och kommer ge sååå mkt kärlek till detta barn! Och jag tycker de är bättre med föräldrar som bryr sig och ger än kärlek, än att man ska få allt man pekar på!
Sen och om dom har haft de strulit i sitt förhållande innan och om den ena har varit otrogen ja allt vad ni nu säger! De är gammalt dom har löst de och dom tänker framåt! Och sen till alla er som säger att han inte komma bli en bra pappa, där har ni fan fel! Han kommer bli en skit bra pappa! Gumman, jag vet att ni kommer klara detta! Jag tror på er! Skit i vad dom säger gumman, du vet vad du har gett dig in på! Tänk på ert lilla underverk ist! Jag stöttar dig igenom detta och vi klarar detta tsm :D

Tror de va allt jag ville ha ur mig!!

Jag tål kritik så vill ni säga någon om detta så gör de! Kommentera på! Jag har inte något sånt där man måste godkänna kommentarerna så bara skriva vad ni vill!!!

Jag är redo för att svara!!!




Kommentarer
Postat av: Tess

Jag håller helt med dig.. Det är upp till var och en om man vill skaffa barn.. Jag väntar ju själv mitt andra barn.. Sen är jag kanske lite äldre om man nu inte räknar de till ung mamma när man har 2 barn och är 23 år.. Men ja instämmer helt på de du skrevet gumman.. <3

2010-01-26 @ 20:15:55
URL: http://natalias-mamma.blogspot.com
Postat av: Yazze

Helt rätt upp till var och en :D Jo men gumman, de räknas också som ung mamma! :) <3

2010-01-26 @ 20:17:52
URL: http://alexandersmamma.blogg.se/
Postat av: conne

helt rätt gumman. kämpa på. finns för dig o jag hoppas dom med kämpar på. <3

2010-01-26 @ 20:29:05
URL: http://conne89.blogspot.com
Postat av: Janna

oh gumman du har så jävla rätt! så länge ingen vet vår historia så kan dom snacka och tro att dom vet, dom vet liksom inte vad vi pratat om innan jag blev gravid, dom vet inte varför jag inte gick på p-piller, absolut ingenting! och jag vet att vi kommer bli så himla bra föräldrar för vi har varandra och vi stöttar varandra, hade det inte varit så att han och jag känt att det var rätt och att vi kommer fixa det så hade vi ju inte behållt det, och vi har dessutom våra underbara föräldrar som stöttar och hjälper oss. men dom kan få snacka om dom vill, har dom inget bättre för sig så kan dom få göra det. jag vet att jag älskar bobby & han älskar mig, och vi kommer ge vår lilla prins så mycket kärlek och trygghet! du är bäst och är så glad att vi "går igenom våra graviditeter tillsammans" känns så skönt att träffat en vän som du och som dessutom väntar en bebis & är beräknad bara en dag innan mig! vi två fixar kan fixa allt! <3<3<3<3

2010-01-26 @ 20:54:17
URL: http://jannaselin.blogg.se/
Postat av: Linda

.. jaa självklart har du rätt till din åsikt, men samtidigt som ni sitter och läser våran bloggar och kommenterar det med idiot kommentarer så kommer ni själv inte så långt med detta! ni verkar ju verkligen ta åt er av det vi skriver?! vrf annars så mkt drama om oss? .. helt allvarligt.. visst att janna&bobby kommer få de bra, inget tvivel, men då tycker man faktiskt att han ska stå för vad han sagt om att det inte är hans barn, han blev så förbannad för dom inte fick göra faderskaps test den 8 december .. pga att han säger/sa att det va marcus mårtensson?!.. och han inte sätter på janna för han vill egentligen inte va tsm me henne men hon hade ingenstans att ta vägen för hennes mamma ville inte ha hem henne.. han har berätta hela historian för oss här nere! BE HONOM FÖR FAN STÅ FÖR DET DÅ!!!!!!!!!!!! och inga inlägg är riktade mot dig "yasse"

2010-01-29 @ 00:15:59
URL: http://Lindisch.bloggplatsen.se
Postat av: idioter

sen som sagt, han vågar för fan inte ens stå för att han tappa ringen hos en tjej han träffa i dalby, han hade tagit av den för hon inte skulle se den, och sen åkte den ur fickan... men ist drar man en LÖGN! like always

2010-01-29 @ 00:18:46
Postat av: Yazze

Om du inte läste de så skrev jag att ni hade vilken rätt som helst att skriva vad ni tycker och tänker, men de jag tyckte va FEL va att ni skrev som ni gjorde, att de rikta sig just åt dom två! Som jag även skrev de som hänt mellan dom och vad dom gjort de bryr jag mig inte om de för de va inte de jag blev irriterad över utan de här med att vi inte kan göra en massa saker vi som e gravida och att vi inte kan leva vårt liv typ. Och skriv inte NI så är du snäll, för jag har inte kommenterat ett skit på era bloggar för jag pallar inte, men nu tyckte jag de gick för långt och skrev ett inlägg i min blogg och de är vad jag tycker och tänker, precis som ni gjort! Och nä dom kanske inte är riktiade mot mig och de tycker jag inte dom ska va heller för vi känner inte varandra! Men när ni skriver som ni gör så tar man åt sig om man är ung mamma/gravid! Jag hade måånga fler av mina vänner som inte känner J&B som tog åt sig för att dom tyckte att ni drog alla över en och samma kant!

Men som sagt, jag skrev bara vad jag tyckte, tänkte och kände, precis som ni gjorde Linda! Och sen kan jag inte svara på vad han sagt till er och inte sagt till er, endast han och ni som kan svara på de!

2010-01-29 @ 08:48:41
URL: http://alexandersmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0